Yosemeti NP en Lake Mcclure

7 juni 2017 - Lake McClure, Verenigde Staten

Yosemeti NP en Lake McClure
Zondag 4 juni
Jammer, maar we moeten het Sequoia bos verlaten. Het is nog wel een stukje rijden naar Yosemite NP. Eerst weer door Central Valley met al zijn fruitbomen via Fresno naar Oakhurst. Daar konden we gelukkig op een camping een plekje vinden. Het is hier zo druk. De volgende dag, maandag, zijn we via de zuid ingang Yosemite ingereden en we waren niet de enige. Alleen de west ingang is ook open de rest is dicht vanwege de sneeuw in de bergen. En er zijn al niet zoveel wegen in het park. Wij namen de weg naar Yosemite Village en kwamen al gauw in een file terecht. Bij de Bridalveil Fall konden we de camper kwijt en er naar toe lopen. Een enorme waterval komt er over de rots wel een paar honderd meter naar beneden. We werden drijfnat van het stuifwater. Bij de andere bezienswaardigheden hadden we geen schijn van kans. Alle parkeerplaatsen vol. Het is een prachtig stuk om door te rijden en evt te wandelen maar wij zijn weggegaan. We zien wel veel naaldbomen op de heuvels die bruin of dood zijn door de boomkever die hier voorkomt en de bomen aantast. Via de westuitgang zijn we het park uitgereden naar het Stanislaus National Forest. Hier waren de heuvels helemaal kaal gebrand. Ze hebben daar wel een paar campings maar dan sta je midden tussen de dode zwarte bomen. Op internet hadden we het Lake McClure ontdekt 50mile van het NP. Een County Park. Het zijn eigenlijk 2 stuwmeren. We hebben hier een plek aan de rand met uitzicht op het meer. We blijven hier 3 nachten staan.
Dinsdag 5juni
Het is een heerlijke plek. We zien speedboten voorbijkomen met waterskiërs. De kalkoengieren schieren de hele dag over ons heen. Soms kun je ze bijna aanraken. Net één op 2 meter genaderd die in het gras zat. Ook 2 bald eagle's al 2 dagen zien vliegen. Een groep wilde kalkoenen met wel 20 jonge voorbij zien komen en 's avonds weer herten. 2 Hertjes komen iedere avond in onze camper gluren. Als je dan naar buiten komt rennen ze gauw weg. En wat een mooie grote vlinders zien we hier overal, in bijna alle parken.
Donderdag gaan we de kustweg rijden richting LA. San Fransisco slaan we over, te druk en te warm. Genoeg steden gezien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rim en Karin:
    8 juni 2017
    Wat een mooi plekje om met de camper te staan. Het is vaak zo dat je op beroemde plekken nog nauwelijks plek hebt om iets te zien.