Halverwege de noordkaap.

19 juni 2013 - Sakskøbing, Denemarken

Maandag 17 juli

Het is raar dat het zo lang licht blijft. Om 11 uur 's avonds schijnt nog de zon. Alles in de bus moet worden verduisterd. We hebben ook onderdehand elk weertype wel gehad. Het ene moment zit je buiten te puffen in de zon vervolgens word het inktzwart boven je en krijg je een gigantische onweersbui over je heen. Een uur later zit je weer heerlijk buiten. 'S avonds de kachel aan want dan lijkt het wel winter.
We zijn na oslo over "de Rondana toeristischeroute" de bergen in gereden naar een hoogvlakte. Daar lag nog volop sneeuw en een gletsjer. Het was er berekoud met een harde wind. Maar een prachtige weg. Af en toe liepen er schapen over de weg. Weer richting Trondheim over de E6 zijn we op een camping aan een rivier beland vlak voor Oppdal. Tot nu toe hebben we op plekken gestaan die meer leken op een veredelde parkeerplaats maar nu staan we aan het water vlak bij een mooie kloof waar het water doorheenkolkt. We zien vanuit de bus besneeuwde bergtoppen. Morgen weer verder richting Trondheim.

In Oppdal hebben we vanmorgen de oudste en grootste grafheuvels van Noorwegen bezocht. stamt uit de tijd van de vikingen. Inmiddels zijn we Trondheim voorbij. We zijn nu halverwege de noordkaap. Het rijden gaat niet snel. Het is maar 2 baans en erg smalle wegen. Soms mag je binnen een kilometer de ene keer 60  dan weer 70 en 50 meter verder maar 30 . Je wordt er gek van. En overal staan camera's. Hopelijk wordt het straks wat beter. Trondheim is een erg drukke stad. Op de terug weg willen we hem wel bezoeken maar dan niet met de camper. Vanuit de camping met de stadsbus is veel makkelijker.
De dieren laten het vooralsnog afweten. Er moeten wel elanden zijn, maar die laten zich niet zien. Straks in Lapland zal het wel anders worden.

1. Els:
    19 juni 2013
    Klinkt goed. Hier is het even zomer.
    Morgen gaan we nasr Nijs en Lenie.
    Doen jullie op de terugweg.
    Groeten,
    Els
  2. Leen:
    20 juni 2013
    Wir fahren, fahren, fahren auf der Autobahn

Vor uns liegt ein weites Tal
    Die Sonne scheint mit Glitzerstrahl

Toet toet, toe-toe toet,toe-toe toet, toe toe
    Toet toet, toe-toe toet,toe-toe toet, toe toe
    Toet, toet, fieoeoeoe!

Guter Fahrt Nell und Lothar und viel Spass!!!
  3. Nel en louis:
    20 juni 2013
    Geen autobaan ta vinden hier, leen. En de zon ???? Het heeft gegoten vannacht. :(