Kalbarri National Park

27 september 2012 - Denham, Australië

Woensdag 26 september

Hiep Hoera, Louis is vandaag officieel 65 jaar geworden. We hebben het gevierd met ijs bij de mac en muffins bij de koffie. Spannender konden we het niet maken .
Toen we van de camping reden zag ik in mijn achteruitkijkspiegel ineens wat bungelen, waren we toch het electriciteitssnoer vergeten eraf te halen, dat is nog nooit gebeurd. 10 meter snoer achter de bus midden in het stadje. Gauw het eraf gehaald voordat iemand eroverheen reed. Gelukkig werkt het nog.
Vandaag zijn we onderweg naar Kalbarri in een openluchtmuseum geweest over de tijd rond 1850. Het waren toen echte pioneers, het moet een hard leven zijn geweest.
Al rijdend kwamen we door de wheatbelt van west australie en later door schapenland. Er zijn denken wij meer schapen dan Australiers. De kangaroos laten het afweten vandaag. Verder kwamen we langs een groot meer " pink lake" het was echt helemaal roze, dit komt door de lozing van karoteen uit de mijnbouw die het meer roze kleurt? Weer verder nog langs een paar mooie look outs zijn we doorgereden tot Kalbarri en staan nu op een leuke camping met weer uitzicht over de oceaan. Hier blijven we een paar dagen om de omgeving te bekijken. Inmiddels hebben we al 656 km gereden.

Donderdag 27 september

Heerlijk rustig aan gedaan vandaag. Eerst naar het pelikaan voeren gaan kijken. Helaas voor de grote groep mensen kwam er slechts 1 pelikaan vandaag, normaal wel een stuk of dertig.
Daarna in het Kalbarri Nationaal Park naar een aantal uitkijkpunten over de indische oceaan en een mooie kliffen kust. De oceaan was zeer wild door de harde wind dus waren er spectaculaire golven. Bij een look out wilden we net weglopen toen een vrouw vroeg of we niet in de walvissen waren geinteresseerd. Zelf hadden we al over het water staan turen verder weg. We wisten dat ze hier vaak langs komen en vlak voor ons, zo'n honderd meter van ons vandaan zwommen er drie. Twee volwassen dieren en een kalf. We wisten niet dat ze zo dicht bij de kust kwamen. De walvissen waren aan het spelen en sloegen met hun vinnen en staart op het water.ook rolden ze op hun rug.  Een prachtig gezicht. Bijzonder om het te zien.
De rest van de dag hebben we bij de camper lekker gelezen. Morgen nog een stuk van het park en verder naar Denham bij Monkey Mia.

Iedereen bedankt voor de felicitaties voor louis.
Groetjes van ons en weer veel leesplezier.

1. Elvira:
    27 september 2012
    wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, zo krijgen we er nog meer zin in, we zijn de dagen nu aan het aftellen!! Louis alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie plek om het te vieren, groetjes van ons
  2. Lyde de Graaf:
    27 september 2012
    Alsnog gefeliciteerd Louis!
  3. Saskia Karsdorp:
    28 september 2012
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat beleven jullie een hoop avonturen.
  4. Irene keuter:
    30 september 2012
    Hi Nel en Louis,
    Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Louis nog van harte gefeliciteerd met je 65e!! Ik ben weer lekker thuis, loop op krukken
    en voel me een beetje "Manke Nelis" maar dat komt omdat m'n beenspieren in m'n niet-geopereerde been korter zijn geworden door het jarenlang verkeerd lopen. Nog wel even wat werk aan de winkel voor de fysio en mij natuurlijk, maar volgens de dokter komt het goed! Heel veel plezier verder! Liefs Bert en Irene
  5. Els:
    30 september 2012
    Ha Nel en Louis,
    leuk jullie verhalen te lezen.
    Groeten van Woijteck!!