De waanzin ten top!!

27 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De waanzin ten top
Vrijdag 26 mei
Op naar Las Vegas. We dachten een hele saaie weg te krijgen maar niets was minder waar. Wel kaal maar mooie heuvels en kloven waar we doorheen reden. Één nadeel er was een hele harde zijwind. Soms hield ik mijn stuur een kwartslag gedraaid om op mijn helft te blijven. En de rukwinden waren ook van een stevig formaat. Zere bovenarmen!! Las Vegas doemt echt op midden in de woestijn. Het is gelijk weer druk op de snelweg. Eerst naar Cruise America om onze CO meter te laten maken. Inderdaad kapot. Afgelopen nacht ging hij ieder half uur af. Zo'n snerpend geluid, vreselijk. Vervolgens naar de camping en daar maar gebleven, te moe van het inspannende rijden. Het is hier behoorlijk warm weer. Er rijdt hier een shuttlebus naar "De Strip" morgen gaan we Vegas verkennen.
Zaterdag 27 mei
Eindelijk weer rustig kunnen slapen, geen gepiep meer.  We hebben de shuttlebus naar de strip genomen. En daar een kaartje gekocht om met de "Deuce" de bus over de strip te kunnen nemen. Deze is 6 km lang. En met deze warmte 35gr is een koel ritje niet verkeerd. Wat een gebouwen, wat een luxe en wat een waanzin. En zo druk. 'S morgens om twaalf uur zitten de casino's al vol gokkende mensen. Wat een tegenstellingen ook. Nog nooit zoveel bedelende mensen en zwervers gezien. En daarnaast de ferrari's en limosines en zoveel luxe winkels. Het ene hotel nog gekker dan het andere. Het is net een pretpark. Maar we vonden het wel leuk om te zien. We zijn ook in het oude gedeelte "Fremont" geweest. Daar was een heel andere sfeer. Ook druk maar heel gezellig. Vergane glorie, een beetje hippie tijd. Er speelde een paar bandjes met rockmuziek. Leuke winkeltjes en eethuisjes. Ik had na een uur lopen vanmorgen een soort zweepslag in mijn kuit, toch moedig doorgegaan. Louis liep nu harder dan ik. Om zes uur hadden we het wel weer gezien. De avond geloven we wel. Morgen vertrekken we weer om in shoshone tussen de indianen te gaan zitten. Voorlopig geen grote stad meer. Natuur en death Valley.

1. Irene Keuter:
    28 mei 2017
    En nog een gokje gewaagd??
    Leuk om een keer te zien, maar dan is het
    ook wel genoeg denk ik! Wat zul je mooie strakke
    bovenarmen krijgen Nel! Goeie reis verder!
  2. Rim en Karin:
    28 mei 2017
    Op de harde wind na is het weer gelukkig beter. Las Vegas is geen plek om lang te blijven lijkt mij. De natuur is interessanter.
  3. Els en Leon:
    28 mei 2017
    Viva Las Vegas. Inderdaad een hele poppenkast. Maar wel leuk om de foto's te zien en jullie verhalen te lezen.
    Zijn rollators een gat in de Trumpcare ?
  4. Theo:
    5 juni 2017
    hee " gaat goed volhouden zo