De Camper.

1 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De Camper
Zaterdag 29 april
Door weer een nieuw tijdsverschil waren we weer heel vroeg wakker. Het is nog even wennen.
Vanuit New York hadden we al een afspraak gemaakt om om 11 uur de camper op te halen. LA is nogal uitgestrekt en de taxi rit duurde zeker 3 kwartier.
Eerst maar weer de video met instructies gekeken en daarna kregen we het bakbeest. Op de zijkant een golden retriever. We hebben hem maar Beer genoemd naar onze vroegere hond.
Na de koffers en onze persoonlijke spullen in de camper te hebben gezet konden we op weg naar de supermarkt Wallmart.
Het was wel weer even wennen om in zo'n grote kar te rijden. Toch weer met zweet in mijn handen reed ik weg maar al heel snel ging het als vanouds. De breedte van de wagen is eigenlijk het lastigste.
Na een kar vol eten etc. te hebben ingeslagen gingen we op weg naar de camping. Volgens de Tom Tom 68km rijden, gewoon aan de andere kant van LA. Was natuurlijk net spits dus lekker druk op de snelweg en ze halen hier links en rechts in maar we hebben het gevonden. Uiterst vriendelijk behulpzame mensen. We kregen een plek en ik moest gelijk achteruit over een niet te breed pad mijn plek insteken. Pffff gelukt. Camper ingericht, het is weer even wennen.
Zondag 30 april
We beginnen onze draai een beetje te vinden. Het Getty museum stond op ons programma, eigenlijk voor maandag maar ook hier is het dan dicht. De campingbaas raadde ons af om met de camper de stad in te gaan, je kunt nergens parkeren. Hij is gewoon te groot.
Dus taxi of uber. Wij de uberapp gedownload. Het is het proberen waard. Na inloggen volgde het vanzelf en binnen 5 min stond er een taxi voor de camping die ons in notime bij het museum afzette. Prima systeem. Je betaalt automatisch met je creditkaart.
Met een onbemand treintje reden we de berg op waar het museum ligt. Een prachtig modern complex en een enorme kunstcollectie van J.Paul Getty. Meerendeel oude meesters. We hebben Rembrandt en van Gogh mogen aanschouwen, met nog zovele andere middeleeuwse meesters.
Ook is er een prachtige beelden collectie en mooie aangelegde tuinen. En een Panoramisch uitzicht over LA vanaf het balkon.
Het kost je gewoon een dag in het museum en dan heb je nog niet alles gezien. Aan het eind van de middag weer een ubertaxi besteld en we konden na een korte rit weer heerlijk op de camping genieten van de zon.
'S avonds zagen we vlak voor de camper een kolibrie vliegen. Wat zijn die snel.
Maandag 1 mei
We hadden een hoop plannen vandaag. Boodschappen, telefoonkaart regelen om daarna naar de Walk of Fame te gaan en evt de universal studio's maar de telefoonkaart installeren kostte nogal wat tijd. De jongen in de winkel heeft het keurig voor ons in orde gemaakt. Daarna behoorlijk verkeerd gereden en waren we pas weer na de middag op de camping. We hebben toen besloten om niet meer weg te gaan. Louis is heel erg verkouden nog van het slechte weer in New York. En na een week iedere dag sjouwen vinden we het wel genoeg. Misschien op de terugweg als we de camper in moeten leveren.
Morgen vertrekken we naar San Diego. De camping is al geregeld.

1. Irene Keuter:
    2 mei 2017
    Mooi verhaal weer! Wat een grote camper!! Knap hoor Nel, dat je er zo door de VS mee durft te crossen! 'Beterschap voor Louis met zijn verkoudheid! Goeie reis verder!
  2. Rossend:
    2 mei 2017
    Leuk om met jullie mee te kunnen reizen.
  3. Jordy & Stephanie:
    2 mei 2017
    Wat een bakbeest die camper!
    Beterschap Louis!
  4. Rim en Karin:
    Hoi Nel en Louis,
    Nel, ik blijf je bewonderen dat je weer in zo'n grote camper durft te rijden. Vooral in en bij een drukke stad.
    Geniet en neem je rust. Beterschap Louis.