Dikke files in LA en langs de Mexican Border.

5 mei 2017 - Desert Hot Springs, California, Verenigde Staten

Dikke files.
Dinsdag 2 mei
Vroeg op weg naar SanDiego, zijn we er lekker op tijd, dachten we. Helaas, we reden de snelweg op en zaten gelijk in de file, 6 rijen dik. Als ik al niet gewend was aan de camper werd dat nu wel. LA is zo uitgestrekt dat dit zeker wel 80km file rijden werd. Onze koelkast vertoonde kuren dus ook nog even bij cruise america langs, lag gelukkig op onze route langs de snelweg en was heel snel verholpen. We zijn maar dwars door de stad  richting de kust gereden om de via een scenic route coasthighway 1 naar de highway 5 te gaan, zonder file, die ook langs de kust naar San Diego gaat. Erg op tijd waren we niet op de camping maar je begrijpt dat ik nu wel gewend ben aan de camper. De camping ligt iets buiten de stad in een parkje. We hebben een prima plek. En plaats genoeg.
Woensdag 3 mei
Vanmorgen met de stadsbus en de trolley, naar de Oldtown gereden. Ook hier kun en mag je nergens parkeren met de camper en is de bus of metro een prima oplossing. De Oldtown is een klein openluchtmuseum met gebouwen uit de 1800. Allerlei winkeltjes met daarin mensen in klederdracht uit die tijd. Verder nog het uitgaanscentrum gaslightdistrict bezocht en met de bus naar het schiereiland Coronado gereden. Een prachtige locatie met veel houten en of moderne huizen. Verder vindt je er een geheel uit hout opgetrokken hotel "het Coronado" uit 1888. Een collossaal gebouw. Louis heeft er ooit een conferentie gehad maar moest noodgedwongen in het Hilton ???? ernaast omdat het te duur was.
Als je zo met het openbaar vervoer reist zie je een heel andere kant van de bevolking. Bijna alleen maar latino's. Rond de stations heel veel zwervers, ze slapen in lange rijen tentjes op de stoepen. Stropen de vuilnisbakken langs, zijn dronken of staan te schelden tegen niemand. Was wel bijzonder om te zien.
Morgen gaan we weer verder richting Anza Borego state park. Voorlopig even geen grote stad meer.

Langs de Mexican Border!!
Donderdag 4 mei
Louis wilde graag vlak langs de Mexicaanse grens naar Anza Borrego desert park rijden. Borrego is het Spaanse woord voor dikhoornschapen ze schijnen er veel voor te komen. Het was een mooie weg dwars door de bergen op een paar kilometer van de grens. Geen muur gezien. Alleen toen we richting ingang van het park reden stonden we opeens voor een roadblock. De Borderpatrol, 3 man sterk, in vol vol ornaat met karabijn en al, ondervroegen ons wat we kwamen doen. Ze werden enthousiast toen we over Amsterdam begonnen. We mochten door, pffff. Na een prachtige weg dwars door het park kwamen we uit bij Borego Springs. Dit licht midden in het park op een voormalige zeebodem. Bij het visitor center is een parkcamping waar wij een plaats kregen. De camping heeft uitzicht op de hoge bergen rondom, maar het was 39gr in de schaduw en 'S nachts nog 30. Dat is wel wennen.
Vrijdag 5mei
Vroeg opgestaan. Het is nu al weer heel erg warm. In het toiletgebouw zag ik gelukkig op tijd een grote schorpioen, dat denken we tenminste, in de wasbak. Toch maar een andere genomen. Buiten zagen we een haas met buitenproportionele oren. Black-tailles jackrabbitEcht Wildlife hier.
We hebben al dagen problemen om geld te pinnen. Onze kaart wordt niet geaccepteerd. Met nog maar 20dollar opzak zijn we het in het dorp gaan proberen. Bij de tweede atm lukte het gelukkig. Deze automaten zijn vaak stuk en blijven dan maanden zo. Voor ons toch een beter gevoel om wat geld op zak te hebben.
Weer op weg door het park naar salton city dat aan een groot meer, Salton sea, ligt. En vandaar naar Desert hotsprings vlak bij het Joshua treepark. Buiten de Parkweg was het een troosteloze bende met hele slechte wegen.
Morgen gaan we naar palms springs om met een ronddraaiende kabelbaan de berg op te gaan.

1. Irene Keuter:
    6 mei 2017
    Heerlijk Nel en Louis, het zonnetje op je bolletje en weer dollars in de knip! Wij hebben hier gisteren gefietst met handschoenen aan! (Om je even een idee te geven) veel plezier verder!
  2. Els en Leon:
    Hoi Nel en Louis,

Leuk om door jullie verhalen weer een beetje met jullie mee te reizen en door de file worden jullie weer even aan Nederland herinnerd. Het is hier inderdaad nog fris en buiig maar de lente valt dit jaar op 6 mei dus we gaan er van genieten. Jullie ook nog heel veel plezier en we kijken uit naar jullie volgend verslag.
  3. Rim en Karin:
    6 mei 2017
    Vandaag is het warm, dus heb ik de hele dag in de tuin gewerkt.
    Het is gelukkig niet zo warm als bij jullie.
    Geniet verder van de reis.
    Zo te zien op de foto's hebben jullie mooie dingen gezien.
  4. Elvira:
    7 mei 2017
    Nou dat is een flinke schorpioen, maar goed dagelijks in je schoenen kijken en kleren uitkloppen voor het aantrekken!