Storm, kou en hitte

9 mei 2017 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

Storm, kou en hitte!!!

Zaterdag 6 mei.
Het stormt als we wakker worden. Een warme droge wind, zeker windkracht 8. Enige twijfel of we wel zullen gaan met de kabelbaan. We besluiten om ter plaatse te kijken. Onderweg er naar toe hadden we flinke rukwinden.
Bij het visatorcenter in Palm Springs vertelden ze dat het geen enkel probleem was om te gaan, de kabelbaan ligt in een kom in de bergen. Eerst nog 3,5km de berg op en inderdaad de wind was weg. De kabelbaan of zoals hij hier heet, Palm Springs Aerial Tramway, is de grootste ronddraaiende cabine ter wereld.(zeggen ze hier) Hij brengt je in 10 minuten 4km omhoog langs de berg naar het mountainstation met mooie uitzicht punten over de Coachella Valley. Verder zijn er allerlei wandelingen te doen. We hebben een stukje gelopen voor zover het kon met de rollator.
Het was een hele ervaring met de kabelbaan omdat we alletwee niet zo van hoogtes houden.
Op de terugweg werd de camper omdat hij zo hoog is door de harde wind een paar keer bijna van de weg geblazen. Ook reden we door een heuse zandstorm. Spectaculair maar achter het stuur wat minder.
We zitten hier trouwens op de San Andreas Fault. Nou maar hopen dat de platen op hun plaats blijven.
De woestijnschorpioen die ik in de wasbak gisteren tegenkwam blijkt behoorlijk giftig te zijn. Gelukkig op tijd gezien.
Zondag 7mei
Vandaag zijn we het Joshua Tree NationalPark in gegaan. Het park bestaat uit twee woestijnen colarado, met grote stenen, boven de duizend meter en de mohave met meer kale bergen onder de duizend meter. Het park staat ook vol met de Joshua tree boom. We wilden hier midden in het park camperen. Op de camping bleek plaats genoeg te zijn. Het heeft geen voorzieningen, behalve septic wc's. Het is een prachtige plek midden tussen de grote rotsen. Wij hebben een plekje in de kom van een paar hiervan. Na de plek te hebben geregeld zijn we naar de cactus woestijn gereden. Een heel groot veld met helaas allemaal de zelfde cactussen. Terug op de camping werd het steeds kouder. We zitten hier hoog met een behoorlijke koude wind. Geen elektriciteit dus ook geen verwarming. Vroeg ons bed maar in. s'Nachts lagen we ook onder twee slaapzakken. Wat een verschil met 2 nachten geleden toen was het 30gr.
Maandag 8 mei
Vanuit het Joshua Treepark zijn we richting Arizona gereden dwars door de mohavewoestijn naar de Coloradorivier. Weinig verkeer en lange rechte golvende wegen. Nu staan we op een Statepark "Buckskin mountains" aan de rivier die behoorlijk breed is. Een stad hier vlak bij is Lake Havasu City. Het blijkt hier een groot vakantieoord te zijn. Veel campings. De speedboten en waterscooters racen hier alsmaar voorbij. Weer een groot verschil met gister. De temperatuur is gelukkig ook weer naar behoren. Heerlijk lang buiten zitten.

1. Franciscus van Gerven:
    10 mei 2017
    Hi Nel & Louis,
    Grote contrasten daar zeg. Maar hier is het ook maar koud.
    Nog vele prettige dagen met mooi weer gewenst.

groetjes,

Frans
  2. Rim en Karin:
    11 mei 2017
    Al binnen een vrij korte tijd hebben jullie bijna alle weersomstandigheden meegemaakt, alleen de sneeuw ontbreekt nog.
    Het is fantastisch wat jullie allemaal ondernemen, maar dat maakt ook dat je prachtige dingen ziet.