Florida

25 januari 2014 - Rotterdam, Nederland

Hallo allemaal,
We gaan weer op vakantie. 25 februari zijn we weer terug. Dit keer naar het zonnige Florida. Tenminste dat hopen we. Vorige week was het daar maar 8 graden door de koude poolwind.
Na het koude en natte Noorwegen van de zomer wilden we nu een warme vakantie. Gelukkig is het weer, zeker bij Miami opgeknapt, 25gr is niet slecht.
Morgenvroeg om 8 uur vliegen we met een tussenstop in Detroit naar Orlando. Daar krijgen we na een nacht in een hotel (verplicht in Amerika) de camper en kunnen we verder zelf onze reis invullen. We willen zeker naar "de Key's" en de "Everglades" en "Cape Canaveral". De camper zal wel even wennen zijn. Het is een 4 persoons van 27voet (ruim 8 meter) een stuk langer dan onze camper en ook een breder. Maar ik ben inmiddels wel wat gewend en gelukkig zijn de wegen hier heel breed.
Omdat Louis de laatste tijd slechter loopt hebben we een rollator/rolstoel (Rollz) aangeschaft die we meenemen. We zijn heel benieuwd hoe dat zal gaan, zeker in het vliegtuig.
Veel van de parken in Florida hebben boardwalks waar je goed overheen kunt lopen dus dat moet geen problemen geven. Ook kun je overal fietsen huren. Spannend om door de everglades te fietsen met overal alligators.
We zullen weer regelmatig een verslag schrijven voor wie ons wil volgen.