De zon gevonden en bijna thuis

23 augustus 2013 - Holten, Nederland

16 Augustus

Vanmiddag bij Nijs en Lenie aangekomen. Wat een mooi huis hebben ze, boven op een heuvel met vrij uitzicht over een dal met een groot meer. Louis was hier al eens op bezoek maar omdat ze zoveel in het buitenland zijn geweest was ik er nog niet langs geweest. Het werd een vrolijk weerzien. Onze camper kon goed op de oprit staan dus konden we daarin slapen. We hebben lekker bijgekletst, tim hun zoon kwam ook langs om mee te eten. die hadden we ook al lang niet meer gezien, wat een leuke knul. Zaterdag, het was zowaar mooi weer, langs het meer een stukje gewandeld. 'S avonds in de tuin gebarbequed. Zondag zijn we in r kopenhagen een botanische tuin gaan bezichtigen en de tuin van het paleis bekeken. Maandagmorgen zijn we weer verder gegaan. Dit keer niet met de pont maar de tolbrug over de "kleine Belt" naar het eiland Funen en over twee bruggen door naar Jutland. Bij Haderslev hebben we aan het fjord op een camping gestaan. Onze laatste fjord,  hierna heet het weer gewoon inham  :)

20 Augustus

Vandaag zijn we Duitsland weer ingereden op weg naar de Luneburger heide en aan de Hardausee, wat een beetje tegen viel op een camping gestaan. Wij dachten aan een groot meer maar er was een plasje een stuk van de camping vandaan. Ook gaven ze ons de slechtste plek van de camping bij grote vuilnisbakken omdat we maar 1 nacht bleven. Dit gebeurt vaak op campings. Wat wij geen goede reclame vinden en balen hiervan. We hebben om een andere plek gevraagd wat zonder problemen werd omgezet, wat ons dan weer verbaasde. De andere dag zijn we weggegaan richting Bremen, (maar wel een groot stuk bloeiende hei gezien. mooi zo'n paars veld), waar we aan een echt meer bij Oyten 2 dagen van de zon hebben genoten. Wat heerlijk dat warme weer.

22 Augustus

We zijn in Nederland aangekomen. Omdat Frank nog hard aan het soppen is in ons huis staan we op de Holterberg in twente op een camping met het mooiste weer van de kermis. 26 graden. Wie had kunnen denken dat we dat nog gingen meemaken. We branden de bus uit. Genieten dus.
Maar aan alles komt een eind, morgen gaan we weer naar huis. Ondanks dat we wel erg veel regen en kou hebben gehad was het een erg mooie vakantie. Noorwegen is overal waar je komt even mooi. De natuur is ruig en soms overweldigend. We hebben veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt. Zeker een land, ondanks de enge weggetjes, om naar terug te gaan. We hoorden nog van Sigrid dat in de tunnel tussen Gudvangen en Flam een groot ongeluk is gebeurd 2 dagen nadat wij erdoor heen zijn gereden. Gelukkig geen doden maar wel veel zwaargewonden. Ons ontluchtingspijpje heeft louis zijn knutsel werk goed doorstaan. We hebben nog wel oersterkplakband gekocht wat waterdicht en plakvast is. Het is toch een pijpje van 10 cm doorsnee en dan met zoveel regen, hadden we kunnen zwemmen in ons bed. Het wiel is vakkundig gerenoveerd hoewel het erg kraakt als we een bocht door rijden, een kabaal in al die haarspeld bochten. Thuis moet het wel vervangen worden. Zo maak je nog eens wat mee, maar dat hoort bij onze vakanties.

1. Lyde de Graaf:
    23 augustus 2013
    Welkom in NL!
  2. Rim en Karin:
    24 augustus 2013
    Een mooi bericht "Frank is flink aan het soppen", je vraagt je natuur;lijk wel af wat daar aan vooraf is gegaan, maar het is schoon als jullie thuis komen. Ik had hier in de krant over het ongeluk gelezen, maar wist toen niet welke dag en of jullie door de tunnel heen zouden rijden en heb dus niets geschreven. Gelukkig las ik een paar dagen later jullie blog en was ik gerustgesteld.

Hoop dat jullie nog een tijd kunnen nagenieten.
    Het regent hier nu wel, hebben jullie dat meegenomen?