Huon Valley

28 november 2012 - Derwent Bridge, Australië

Woensdag 28 november

Weer een strak blauwe hemel. Voordat we naar Tasmanie vlogen hadden we ons ingesteld op erg koud weer, dat vertelde iedereen ons ook. Gelukkig treffen we het. Het is weer 28 graden vandaag.
We zijn weer verder gereden nu over de The Rivers Run road door de bergen en bossen en  meren gebied. Langzaam werd het landschap wat kaler maar daarom niet minder mooi. Glooiend en veel schapen en koeien. Het is wel jammer dat we op sommige plekken slalom moeten rijden vanwege de dode dieren. Vanalles ligt er wallibies, marmotten, opossums en zelfs een platypus. Die is al plat maar nu was het wel erg plat.
Langs de Derwent river zijn we naar Hobart gereden, ons beginpunt, alleen zijn we nu het schiereiland Huon opgegaan. We blijven ons verbazen over de mooie gebieden die Tasmanie heeft te bieden. Hier is weer zoveel nieuws te zien en te doen. Je moet eigenlijk zeker een maand rondtrekken. We staan nu op de nieuwste camping van Tasmanie net 2 weken open. Het is in een vallei en we kijken 360graden in het rond op bergen. Onze plek is aan de rivier "Mountain creek" waar veel forel in zit. Er is maar 1 andere campeerder op een inmens groot veld.
Morgen gaan we naar een airwalk over bomen en een rivier. We hebben ook vandaag geregeld dat we vrijdag met een soort zodiac over de Tasmanzee langs Bruny island gaan varen. Dit schijnt erg spectaculair te zijn. Langs de hoogste kliffen van Australie, in grotten en langs de rotspilaar Tasman Head. We vinden het erg spannend. Ze halen ons op bij het plaatsje Kettering op en met de ferry gaan we naar Bruny Island naar het plaatsje Adventure Bay om van daaruit te vertrekken. Mocht iemand het willen opzoeken op internet: www.brunycruises.com.au
We hebben tot half tien buiten gezeten. Het is inmiddels echt donker er is geen lichtje te zien, daar staan we dan zo alleen.

1. Saskia Karsdorp:
    28 november 2012
    Wat een leuke verhalen, wat zijn die maanden toch snel voorbij gegaan. Geniet nog maar lekker van de laatste dagen in het toch wat warme weer. Groetjes Saskia