Monument Valley

17 mei 2017 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Monument Valley.
Maandag 15 mei.
Weer een prachtige weg gereden door woestijnen, grote rode rotsen en diepe Canyons. Na Kaynta reden we Monument Valley in. Prachtig die grote rotsformaties midden in de woestijn op een plateau van zo'n 2000 meter hoogte. In het Navajo Tribal Park konden we er dichterbij komen. Indrukwekkend. Je betaald wel 20 dollar om even te mogen kijken.
Weer verder gereden richting Bluff met onderweg een afslag naar Goosneck Statepark. Daar konden we de Goosneck bekijken, een diepe inham van 300 meter hoog in de San Juanrivier die daar 4 haakse bochten maakt vlak na elkaar. Helaas stond er al de hele dag een stevige wind en op het plateau helemaal. Lang kijken was er niet bij. Ook het rijden met de camper is dan niet zo heel gemakkelijk, krijg er spierballen van!!
In Bluff hadden we snel een camping gevonden.
Dinsdag 16 mei
Een relaxte dag vandaag. Eerst naar Blanding, 40 km hiervandaan om het dinosaurusmuseum te bezoeken. Was erg klein maar gaf toch een goed beeld van de vindplaatsen hier en het type dino's.
Weer terug in Bluff zijn we het Blufffort gaan bezoeken. Het geeft een kleine nederzetting weer van de pionierstijd 140 jaar geleden. Moet een harde tijd zijn geweest.
Verder heerlijk niks, een beetje lezen.
Morgen gaan we naar Cortez om naar Mezaverde nationaalpark te gaan. Grotwoningen van de Puebloindianen.

Woensdag 17mei vandaag naar Cortez gereden,het meest verre punt wat we gaan. Nu staan we op de camping en het is gaan sneeuwen. 3dagen geleden konden we een korte wandeling niet doen van wege de hitte nu zitten we met de kachel aan binnen. Wat een raar land.  Ik kreeg reacties van mensen over het rijden met de camper hoe stoer dat is maar op de foto zie je een bus die wordt gereden door 2oude dametjes dik in de 70. Een kleine auto hadden ze er achteraan. Dat is pas stoer!! Ze stonden naast ons en hadden ook nog 3 oude kreupele honden en een kat bij zich. Zelf waren ze ook niet erg snel. Toerde samen door Amerika.

1. Els en Leon:
    Hoi Nel en Louis,

Leuk verhaal weer en mooie foto's. Vooral van Louis als cowboy.
    Dat paard moet wel nodig wat eten. Gisteren hadden we hier de eerste zomerse dag met 30 graden maar vandaag weer bewolkt, 15 graden en buiig.

Groeten van Els en Leon
  2. Franciscus van Gerven:
    Hallo Nel & Louis,
    Mooie fotos ! En reisverhaal. Succes op jullie verdere toer.
    groetjes,

Frans
  3. Rim en Karin:
    18 mei 2017
    Indrukwekkend wat jullie allemaal zien.
    Naast alle mooie natuur en stukken geschiedenis zie je ook grappige dingen zoals de twee oude dametjes.
    Het is leuk om jullie belevenissen op afstand mee te kunnen maken.
  4. Saskia Karsdorp:
    19 mei 2017
    Wat een hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt in die korte tijd. Leuk om weer mee te reizen. Gr. Saskia