Page en Lake Powel

14 mei 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vrijdag 12 mei
Heel erg vroeg reden we al weer door het park richting Page. Onderweg nog een aantal stops gemaakt bij de grand canyon en aan het eind de wachttoren uit 1932 een stuk beklommen met weer een fraai vergezicht over de Colorado rivier. Toen door een prachtig landschap vaak helemaal van rood steen dwars door bergruggen heen. De natuur wordt steeds indrukwekkender.
Bij Page zijn we na even zoeken naar de Glen Canyon National Recreatie Ares gereden. Adembenemend mooi uitzicht over het Lake Powell met zijn grillige vorm. Gelukkig hadden ze een plaats voor ons, eerst zonder faciliteiten de dag erna een nog mooiere plek met uitzicht op het meer.
Zaterdag 13 mei
Gisteren hebben we een plek gereserveerd om met een jeep de Upper Antelopes canyon te bezoeken. Dit kan alleen met een gids. Het zijn Navajo indianen. Het is hier ook hun gebied. De beste tijd voor de canyon is eigenlijk rond het middaguur vanwege de stand van de zon maar die plekken zijn al maanden van te voren uitverkocht. Om half negen vertrokken we, het laatste stuk was door los rood duinzand crossen om bij de canyon uit te komen. Ook weer heel erg fraai om te zien. Het is een nauwe doorgang van ongeveer 400 meter lang. En zeer fotogeniek. Onze gids wist precies waar we de mooiste foto's konden maken. Het was weer een mooie ervaring. 'S-Middags zijn we de Glen Canyondam gaan bekijken waar Lake Powell door is ontstaan. Een gigantisch komplex. 216 meter hoog en 475 meter breed met aan de andere kant een diepe kloof waar de Colorado rivier verder stroomt.
'S avonds, op aanraden van Carla, zijn we naar "into the Grand" gegaan in het stadje. Zij bieden een Native diner aan met live muziek, country en aan het eind een optreden van de Navajo indianen. Één van de optredens was een Hoopdans met allemaal bogen die centraal staan voor het leven. Erg interessant om te zien.
Daarna moest ik in het donker, geen straatlantaarns aan terug rijden naar de camping. Was even spannend.
Zondag 14 mei
Vandaag maar wat rustig aan en 's middags een poging gedaan om Horseshoeband te bekijken. Een mooie bocht in de rivier maar het was te lang lopen voor Louis om alleen met zijn stok, vanwege het mulle zand, te lopen. Er werd ook gewaarschuwd voor de extreme hitte daar. Helaas, maar we krijgen nog een herkansing bij Gooseneck, een zelfde soort bocht in de rivier waar je wel vlakbij kunt parkeren.
Morgen vertrekken we weer hier via Kayenta naar Bluff. We zullen ons uitzicht missen.
Foto's komen later. Heel langzaam internet hier.

1. Els en Leon:
    15 mei 2017
    Hoi Nel en Louis, jullie maken weer van alles mee en ook heel verschillende weertypes. Wat dat betreft lijkt het wel op Nederland. Het uitzicht is hier ook best aardig.

Groeten,

Els en Leon
  2. Rim en Karin:
    15 mei 2017
    Wat zijn jullie actief en wat zien jullie veel op deze manier.
  3. Elly en Johan:
    17 mei 2017
    Je kunt ook over Grand Canyon vliegen (vliegtuig/helikopter). Is wel duur!
  4. Petra en Albert:
    17 mei 2017
    Hoi Nel en Louis, Leuk om te lezen allemaal! We volgen jullie op de voet.... Het klinkt jaloersmakend :)