Regen, min 1 en toch weer heerlijk weer.

13 mei 2017 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Regen,Min 1 en weer heerlijk weer.
Dinsdag 9 mei
Vannacht begon het te regenen en dat is de hele dag niet meer opgehouden. Wel heel erg jammer. In Lake Havasu zijn we naar de Londonbridge over de coloradoriver gaan kijken. Deze blijkt in de jaren 60 verscheept vanuit Londen hier opgebouwd te zijn. Bijzonder in zo'n niet heel bijzondere stad.
We moeten vandaag een heel stuk richting grand canyon. Bij Needles hebben we de oude route 66 genomen via Kingman naar Seligman. Door de regen zijn we helemaal vergeten naar het route 66 museum te gaan.
In Seligman hadden we weer een camping die bij ons verboden zou worden. Lijkt op een parkeerplaats.
Woensdag 10 mei
Louis heeft vanmorgen gebeld met een camping vlak bij het park in Tusayan. In het National park is alles vol. We kunnen niet op een Statepark camping staan want door de kou willen we wel de verwarming aan zetten dus moet je elektra hebben. Als we er voor 12 uur waren hadden we wel een kans zei de vrouw.  Het blijkt hier erg druk te zijn. Dus plankgas over de snelweg. We hebben het gehaald en kregen een plek. Anders hadden we 60mile terug gemoeten. Deze camping was nog erger dan gisteren, voor 2 nachten 92dollar in de blubber maar er gaat hier wel een gratis shuttlebus vandaan naar het park. Makkelijker kan niet. Tusayan bestaat uit alleen maar hotels een camping, fastfoods een grocery, benzinepomp en een heel groot Imaxtheather. Daar zijn we dan ook naar toe geweest en een film over de Grand Canyon gezien. Lekker binnen. Het heeft hier gisteren gesneeuwd en het is nog heel erg fris.
Donderdag 11 mei
Om negen uur zaten we al in de bus naar het park. Alles is daar heel goed geregeld. Er zijn gratis shuttles naar diverse plekken en uitzichten van het park. Een soort hop on/off. Prachtige uitzichten vonden we, heel indrukwekkend. Het was heel leuk geweest als ik mijn camera had meegenomen, gewoon vergeten, maar 2 mobielen doen ook hun werk. Louis had de rollator mee dus konden we hele stukken wandelpad, die geasfalteerd zijn, over de South Rim lopen. Voor de lange stukken namen we de bus. Alle buschauffeurs maakten plaats voor Louis. De mensen werden gewoon weggejaagd maar niemand sprak ze tegen. Moet je in Nederland eens doen! Het was gelukkig een warme dag 24gr en weinig wind in tegenstelling tot vannacht, min 1, maar je zit hier ook op zo'n 1200meter en geen regen meer. Bij het bezoekerscentrum hebben we een aantal herten gezien.

1. Rim en Karin:
    14 mei 2017
    Het is wat: storm, kou, regen en sneeuw. Gelukkig zien jullie ook mooie dingen. Is de laatste foto van jullie mobilhome? Ik mis Beer op de foto. Schuilt hij voor de regen misschien?