Regen,regen en regen.

21 juli 2013 - Åndalsnes, Noorwegen

21 Juli.  Hoera, Femke is vandaag 28 jaar geworden.

20 Juli.
En weer regende het. We zijn vroeg vertrokken om de veerpont van 9.30 te halen. Toen we de camping afreden sprongen er twee herten gracieus voor ons langs het korenveld in. Even later nog twee. Ze bleven wel staan om even te kijken wat we kwamen doen. Mooie beesten.
Na de boot van Brekstad reden we verder op de 710 tot Orkanger, daar reden we opeens op de 65 waarvan we eerst dachten dat we verkeerd waren maar het bleek een kortere route te zijn mooi door het Trollheimen nationaalpark ipv. de E 39. Gelukkig ging de zon schijnen, het was gelijk 22 gr. Bij Langa aan de 64 bij een fjord stonden we al gauw weer in de regen 's avonds.
De weg hierna toe wordt steeds mooier en hoger. Wel stond er een storm en onderweg viel er een tak op ons dak en brak het kapje van het ontluchtingsrooster af. Eerst wisten we niet wat er aan de hand was, nog gestopt en gekeken maar bij een volgende stop voor koffie zagen we dat het pijpje open was en het zit boven het bed. Als het dan regent liggen we toch echt in de drup. Dat was goed balen. We hebben deze vakantie ook iedere keer wat. TrddOok is het zaterdagmiddag, niks meer open. Maar we zijn vindingrijk. Op de camping heeft louis half door het kleine dakluikje staand op de bank en het keukenblokje met een plasticdekseltje van de cappuccino pot, dat net in het rondje paste, voorzichtig met een hamer het erin getikt. Daarna met breed leukoplast wat gelukkig in het EHBO tasje zat, het geheel vastgeplakt. Binnen hebben we eerst wat plastic en daarna een doekje erin gepropt en ook vastgeplakt. Nu maar hopen dat het blijft zitten. Maandag gaan we op zoek naar ander plakband wat beter tegen regen kan.
Vanmorgen was het weer dauwtrappen. gauw opweg naar Andalsnes. Bij de VVV daar geinformeerd naar de route over de 65 naar de trollstigen en de Geiranger, maar ze adviseerde om daar een dag mee te wachten. Morgen schijnt de zon (? Wat is dat) en dan hebben we een beter uitzicht. De Trollstiegen ligt op bijna 1800 meter, dus niks met regen. Ook adviseerde ze om op de Trollveggencamping te gaan staan. Even buiten de stad. Je staat hier precies onder " de Trollveggen" de grootste steile rotswand van Europa. Advies maar opgevolgd. het is een mooie camping en inderdaad tussen de hoge steile rotsen. We zien vanuit onze camper wel 10 watervallen. Niet zulke hele brede maar wel een paar honderd meter hoog. We zijn benieuwd morgenochtend als alle wolken weg zijn.
Ons gemaakte roostertje heeft het gehouden ondanks de regen, gelukkig maar.

1. Lyde de Graaf:
    21 juli 2013
    Gefeliciteerd met Femke! Hoop dat het is uitgeregend is voor jullie. Wij ploffen van de hitte: code geel!
  2. Irene keuter:
    21 juli 2013
    Wat een handyman die Louis! Jammer dat het weer niet altijd meezit, maar het lijkt me wel een prachtige ervaring! Wat een mooi land! Van harte gefeliciteerd met Femke!
  3. Rim en Karin:
    22 juli 2013
    Eerst maar even feliciteren !
    Jullie worden wel door pech achtervolgt, maar gelukkig zien jullie ook mooie dingen, zoals de herten, de bergen en de watervallen.
    Rim is vanmorgen vertrokken naar Mongolie. Ik heb nog niets gehoord van het ziekenhuis, morgen maar weer eens een mail sturen.
    Ik hoop voor jullie dat de zon wat meer gaat schijnen.